Newsletter
În evaluarea unei oferte de achiziție a unui echipament pentru finisare tipografică, trebuie să luați în considerare consturile fiecărui tip de finanțare.

Achiziția echipamentelor pentru finisare tipografică – modalități de plată disponibile

Investiții

 

În articolele precedente am discutat despre achiziția unui echipament pentru finisare tipografică prin programul de plată în rate, prin accesarea de fonduri nerambursabile sau programele de investiții cu fonduri europene, iar acum am decis să vă prezentăm avantajele și dezavantajele fiecărui tip de finanțare disponibil.

Atunci când faceți evaluarea unei oferte din perspectiva costurilor, trebuie să luați în considerare următoarele posibile cheltuieli ce țin de echipament: avansul, valoarea ratei și a dobânzii aferente, și taxele plătite la stat pentru achiziția făcută.

1. Achiziționarea unui echipament pentru finisare tipografică cu plata integrală

  • Avantaje

Plata integrală a unui echipament te scutește de costurile adiționale de finanțare.

Echipamentul achiziționat cu plata integrală este însoțit de un pachet de beneficii: de ex. opționale, consumabile sau chiar utilaje complementare gratuite.

  • Dezavantaje

În cazul afacerilor mici care vor să se dezvolte, efortul financiar de achiziție a unui echipament poate depăși bugetul disponibil.

 

2. Achiziționarea unui echipament cu plata în rate direct de la producător/dealer de echipamente

  • Avantaje

Cumpărarea unui echipament cu plata în rate are marele avantaj că investiția inițială este una considerabil mai mică decât plata lui integrală, ratele putând fi achitate chiar din profitul produs de echipament.

În funcție de prețul utilajului se poate configura tipul de program: de ex. programul 20% avans + 10 rate fără dobândă.

Evitați procedurile greoaie, perioadele prea lungi de finanțare sau costurile și dobânzile prea mari.

  • Dezavantaje

Comparativ cu varianta de leasing această metodă de achiziție presupune o perioadă redusă de finanțare.

 

3. Achiziționarea unui echipament pentru finisare tipografică prin închiriere

  • Avantaje

Avans minim ( poate fi chiar și zero).

Flexibilitatea perioadei de finanțare.

Posibilitatea achiziției echipamentului înainte, în timpul sau la sfârșitul contractului.

Cheltuială 100% deductibilă.

  • Dezavantaje

Costuri suplimentare.

Analiză dosar.

 

4. Achiziționarea unui echipament pentru finisare tipografică prin leasing

  • Avantaje

Avansul dat pentru o achiziție în sistem leasing este mult mai mic în comparație cu plata integrală.

Perioadă lungă de finanțare.

  • Dezavantaje

Atunci când achiziționezi în leasing, alături de rata lunară vei plăti o dobândă fixă sau variabilă.

Analiză dosar.

 

5. Achiziționarea unui echipament prin fonduri nerambursabile

  • Avantaje

În funcție de programul de finanțare, fondurile nerambursabile sunt un real ajutor pentru toate companiile ce caută să se extindă în domeniul finisării tipografice.

În funcție de tipul de finanțare (ajutor de stat sau ajutor de minimis) sumele și procentul de finanțare diferă.

  • Dezavantaje

Condițiile stricte de alocare a fondurilor.

 

Pentru detalii legate de oricare din opțiunile de achiziție a unui echipament pentru finisare tipografică, ne puteți contacta aici pentru alegerea variantei potrivite pentru afacerea dumneavoastră!