E-Book Vs Print

Noutăți

Răsturnare de situație: Vânzările E-Book-urilor scad, industria tipografică este într-o dezvoltare continuă

 

În urmă cu 5 ani, industria tipografică a fost cuprinsă de o panică generală datorată viitorului incert al printului.
      Tehnologia s-a dezvoltat, au apărut din ce în ce mai multe dispozitive digitale iar vânzările de E-book-uri au crescut considerabil între anii 2008-2010.
Așa numita „apocalipsă” generată de dispozitivele digitale, deși prevăzută, nu a apărut. În timp ce analiștii preziceau faptul ca E-book-urile vor depăși industria tipografică până în 2015, vânzările dispozitivelor digitale au scăzut brusc.
       Conform studiilor făcute de Asociația Editorilor Americani, s-a înregistrat o scădere cu 10% în primele luni ale anului 2015, confirmând faptul că, deși nu este imună la impactul tehnologiei, industria tipografică va rezista oricărui val de tehnologie mai bine ca alte forme ale mass-media.
Cu toate că marile companii au dezvoltat servicii complexe de abonamente pentru e-book-uri, potrivit unor sondaje, cititorii tineri, care sunt nativi digitali încă preferă lectura pe hârtie.
Librăriile independente, care au fost afectate de recesiune și  de concurența companiilor axate pe dispozitivele digitale, au arătat semne de revenire, demonstrând faptul că dezvoltarea dispozitivelor digitale a fost în avantajul industriei tipografice.
     Profitând de aceste schimbări, unii editori au început acțiuni de dezvoltare a spațiilor de producție, a depozitelor și a infrastructurii de distribuție.
Alți mari producători din domeniu au încercat să realizeze un sistem de livrare mai rapidă și de refacere a stocurilor pe măsură ce este nevoie, reducând procentul de cărți returnate cu aproape 10%.
Astfel s-a demonstrat din nou că indiferent de schimbările care apar la nivel tehnologic, industria tipografică își continuă ascensiunea.
Citiți întregul articol aici:  The New York Times